Werkzaamheden in beeld
Wat gebeurt er op de Afsluitdijk? Bekijk de foto albums hieronder voor een impressie. Kijk voor live beelden van de werkzaamheden op onze webcam pagina.
Aanleg nieuwe spuisluizen Den Oever
Spuischuiven en liercassettes liggen klaar voor de tweede spuigroep.
De drijvende bok (hebo lift 7) hijst de eerste spuischuif naar de juiste positie.
De eerste spuischuif wordt bevestigd.
De nieuwe spuischuiven worden vanaf het water geplaatst.
Vier doorgangen in de bouwkuip, elk in een andere fase van de bouw – november 2023
Close-up van de bouwkuip – oktober 2023
In de bouwkuipen wordt fundering voor de kraan in de vloer geïntegreerd – oktober 2023
Er wordt 2.000 m3 beton gestort in de bouwkuip van de nieuwe spuigroep – augustus 2023
De bouwkuipen van de nieuwe spuigroepen staan droog. Binnen een week werd de bouwkuip leeggepompt – juli 2023
De bouwkuip staat nog vol met water
De onderwaterbetonvloer van de nieuwe spuigroepen ligt erin – juli 2023
Renovatie van de bestaande Spuisluis. De fietsbruggen, voldeden niet meer aan huidige wetgeving, zijn met een drijvend blok verwijderd
De kabels en leidingen die op de tusseneilanden lopen, zijn tijdelijk omgelegd met gebruik van mantelbuizen om ruimte te maken voor de werkzaamheden
Nadat de damwanden en buispalen zijn aangebracht wordt de bouwkuip met zand aangevuld en ontstaat de zogenaamde kofferdam. Vanaf hier worden de nieuwe spuigroepen gebouwd
Heiplateaus bij de nieuwe Spuisluizen van Den Oever
Heiplateaus bij de nieuwe Spuisluizen van Den Oever
Storten van onderwaterbeton
Baggerwerkzaamheden voor de bodembescherming
Nieuw gemaal Den Oever
Hoogwerkers plaatsen de krooshekken schuin in het gemaal.
De krooshekken liggen klaar op de kant.
Drie koepels zijn geplaatst om de pompen af te dekken., De rode motoren zijn te zien in de koepels.
De derde koepel wordt geplaatst in een pompgroep van het gemaal
Transport koepels van negen meter breed
Het plaatsen van de pomp in het betonwerk van onderaf gezien.
Eén van de zes pompen wordt geplaatst.
Enorme pomp is door twee kranen gekanteld en rechtop gezet.
Pomp wordt van schip gehesen door Hebo-lift 7, een drijvende kraan, in Den Oever
Koepels staan klaar voor transport in Nederland
Pompen voor het nieuwe gemaal worden geladen in Spanje.
Zicht van boven én opzij van de aansluiting van de schacht op de mega pompkokers van het nieuwe gemaal
De spiraal en propeller voor een van de pompen van het nieuwe gemaal
Deze waaier bevindt zich straks op slechts 8 mm (!!) van deze ring, dus nauwkeurigheid is van het grootste belang
Na het succesvol plaatsen van de bovenste laag prefab-betonnen elementen voor de nieuwe pompen van het gemaal, is het nu tijd voor het installeren van de slijtringen (wearrings)
Doorbraak van de pompbehuizing (slakkenhuis) naar de pompgang bij het gemaal. De damwand die ertussen stond in de bouwkuip, is weggebrand, losgesneden en doorgezaagd
De bovenste laag van de prefab-betonnen elementen, de zogenaamde volute elementen, worden geplaatst
de vloer van de bouwkuip wordt schoongemaakt
zinkstuk plaatsen
De pompinlaat
De bouwkuip van de nieuwe pompgemalen
De bouwkuip van de nieuwe pompgemalen
De bouwkuip van de nieuwe pompgemalen
Vlechtwerkzaamheden in Den Oever
Vlechtwerkzaamheden in de bouwkuip bij de nieuwe pompgemalen
Aanbrengen van ankers in de leeggepompte bouwkuip
De werkzaamheden voor de nieuwe pompgemalen vanuit de lucht
De werkzaamheden aan de nieuwe pompgemalen vanuit de lucht
De schuiven voor de nieuwe pompgemalen bij Den Oever zijn ingehesen. Ze wegen 10 ton per stuk en worden voorzien van cilinders, zodat de schuiven opengezet kunnen worden wanneer we de pompen in bedrijf stellen.
Op 17 meter onder zeeniveau is ruim 1.650 m3 beton in de bouwkuip van de pompgemalen gestort, dat verankerd is met 450 ankerpalen
Voor de aanleg van de nieuwe spuimiddelen, worden er mantelbuizen aangelegd onder de A7.
Voor de constructievloer van de drie nieuwe pompen bij gemaal Oost,
is maar liefst 400 m3 beton gestort. Hierna worden de wanden en de schuinoplopende vloer aangebracht.
Vanaf 9 februari 2021 was het erg koud. De temperaturen zorgden ervoor dat de werkzaamheden tijdelijk stil lagen
Vanaf 9 februari 2021 was het erg koud. De temperaturen zorgden ervoor dat de werkzaamheden tijdelijk stil lagen
In de bouwkuip aan de kant van het IJsselmeer komen de pompen
Er wordt volop gewerkt aan de bouwkuipen aan de kant van het IJsselmeer
Het na-injecteren met grout van de ‘actieve zijde’ van het compartimentsscherm
Aanbrengen van de buispalen van de westelijke bouwkuipwand van bouwkuip A2
Het compartimenteringsscherm tussen de bouwkuipen
Contouren bouwkuip zichtbaar bij het gemaal
Aan de IJsselmeerkant worden de stalen buispalen in de grond gebracht
De stalen buispaal van ca. 40 meter ligt klaar voor ‘gebruik’ bij het eerste gemaal
Schuifgeleidingen van het eerste gemaal
Bij het eerste gemaal worden damwanden en stalen buispalen aangebracht
Het aanbrengen van damwanden en stalen buispalen
Het aanbrengen van stalen buispalen en damwanden
Bij de zuidelijke bouwkuip worden damwanden en stalen buispalen aangebracht
De bekisting voor de binnenwanden van het tweede gemaal worden aangebracht
Het storten van beton in de binnenwanden van het kleppenhuis van het gemaal
Voor de bediening van onder andere de gemalen wordt een inkoopstation gebouwd.
De 3 afvoerkanalen gaan in de toekomst het water van het gemaal naar de Waddenzee geleiden
De bouwkuip voor de aanleg van het gemaal aan de IJsselmeerkant.
Met grote zorgvuldigheid wordt een deel van Kazemat XL verwijderd. Zo is er ruimte voor het nieuwe gemaal
Om ruimte te maken voor het eerste gemaal bij Den Oever moest een deel van de Kazemat XI worden verwijderd. De naastgelegen Kazemat heeft beschermende voorzieningen om aanrijdingen en beschadigingen te voorkomen
Bij het tweede gemaal bij Den Oever is de bewapening voor de achterwand van het kleppenhuis aangebracht
Bij het eerste gemaal van Den Oever wordt er beton gestort voor de buitenwanden van het kleppenhuis
Tweede gemaal Den Oever. De bekisting van de binnenwanden van het kleppenhuis van het gemaal wordt aangebracht
Eerste gemaal Den Oever – de achterwand van het kleppenhuis van het gemaal aan de kant van de Waddenzee
Betonstort van de voorwand van het gemaal. 14 vrachtwagens (ladingen) waren nodig voor de stort van deze wand
De voorwand van het gemaal wordt gestort. 14 vrachtwagens (ladingen) waren nodig om ca. 120 m3 beton voor deze wand aan te voeren
Voor de bediening van onder meer de gemalen wordt ter hoogte van Den Oever een inkoopstation gebouwd. De vloeren zijn geplaatst en de bovenbouw wordt in prefab onderdelen op hun plaatst gehesen
Het dak van de afvoerkokers zit erop ; hiervoor is 100 m3 beton gebruikt en 175 ton wapening
Eerste gemaal Den Oever – met hulp van een hoogwerker wordt de bekisting afgesteld
Eerste gemaal Den Oever – voor de opbouw van het dak van het zogenaamde kleppenhuis van het gemaal is de bouwkuip van 500 m3 vol gezet met steigers
De buispalen en damwanden voor het tweede gemaal bij Den Oever worden met een ponton geplaatst
Het uitpeilen van de diepte van de bouwkuip
Het ontgraven van de bouwkuip
Zogenaamde knijperbak die gebruikt wordt bij het ontgraven van de bouwkuip voor het gemaal
Naamsvermelding op de schuif van bestaande spuicomplex
Het storten van onderwaterbeton in de bouwkuip voor het nieuwe gemaal
Het storten van onderwaterbeton voor het nieuwe gemaal. Er wordt gebruik gemaakt van een speciaal aangepaste stortbuis met drijflichaam (zogeheten dobber)
Archeologisch veldonderzoek
Boren/aanbrengen van groutankers
Ontgraven van de bouwkuip
Werkzaamheden met de boorkraan
Plaatsen van damwanden
Eerste gemaal Den Oever; het onderwaterbeton is gestort en na het wegpompen van het water wordt de vloer schoongespoten
Vlechtwerkzaamheden in Den Oever
Restauratie Vlietermonument
Het Vlietermonument na betonrestauratie en met nieuw dak.
Restauratie Vlietermonument bereikt hoogste punt.
Betonherstel van het Vlietermonument: beschadigd beton wordt verwijderd.
Voor de werkzaamheden voor betonherstel is het Vlietermonument verpakt in een wit jasje.
Na het schoonmaken en weghalen van stofresten, worden bestaande wapeningen geconserveerd en het beton gerepareerd met een betonreparatiemortel op basis van cement
Achter de schermen bij het Vlietermonument – een meesterwerk in restauratie
Het verwijderen van oude verflagen op de betonnen muren in de toren van het Vlietermonument, evenals op het metaalwerk, waaronder de leuningen, balustrades en duimgehengen
een voor de veiligheid ingepakt monument
restauratie monument gebeurt achter doeken
Verplaatsing Standbeeld Lely naar definitieve plek
Een animatie van de toekomstige situatie van het Vlietermonument na restauratie
De werkzaamheden rondom het Vlietermonument
Het Vlietermonument in de steigers
De kruinmuur bij het Vlietemonument
er hoogte van het Vlietermonument breiden we de Afsluitdijk aan de IJsselmeerzijde over een lengte van 700 meter uit. Dit doen we voor de verzorgingsplaats, waar straks meer ruimte is om over het gebied uit te kijken
Vismigratierivier
Bovenaanzicht de Vismigratierivier in aanbouw bij de Afsluitdijk.
Samen duurzaam bouwen aan de Vismigratierivier.
Werkzaamheden aan de dam bij de VIsmigratierivier.
Brakwatergebied IJsselmeer (juli 2024)
Vismigratierivier vanuit de lucht (juli 2024)
Aannemer VOF IJsselmeerwerken bekleedt de westdam in de Waddenzee met steen
De westdam wordt gebouwd met grond uit de tijdelijke waterkering
Bovenaanzicht van de Vismigratierivier, oktober 2023
Luchtfoto doorgang Vismigratierivier en Kazemattenmuseum
Bovenaanzicht van de Vismigratierivier – september 2023
Bovenaanzicht van de doorgang van de Vismigratierivier
Plaatsen van de schuiven in de Vismigratierivier
De tijdelijke waterkering wordt weggehaald
Bovenaanzicht van de tijdelijke waterkering
De bouwkuip van de Vismigratierivier staat vol met water
De doorgang van de Vismigratierivier vol met water
de doelsoorten vissen die straks gebruik maken van de Vismigratierivier
Oud-gedeputeerde Avine Fokkens-Kelder bekijkt de geplaatste vissen bij de onderdoorgang van de Vismigratierivier (mei 2023)
De Westflank van de Vismigratierivier
3D-geprinte vissen van bioplastic bij de Vismigratierivier geplaatst (juni 2023)
Het hoogste punt in de bouw (december 2022)
Het hoogste punt in de bouw (december 2022)
aangebrachte stenen op de bodem van de coupure van de Vismigratierivier die zorgen voor luwte en schuilgelegenheid voor de vissen
aangebrachte stenen op de bodem van de coupure van de Vismigratierivier die zorgen voor luwte en schuilgelegenheid voor de vissen
Kornwerderzand in de winter met de bouwkuip van de toekomstige Vismigratierivier
Zand dat wordt afgegraven wordt weer gebruikt voor versterking van de Afsluitdijk
De allereerste hap grond uit de Afsluitdijk voor de coupure van de Vismigratierivier
De werkzaamheden vanuit de lucht. Zand wordt afgevoerd en wordt weer gebruikt bij de versterking van de Afsluitdijk
De eerste schop in de grond, oftewel de eerste ‘hap grond’ is genomen
Voorbereidingen voor het ontgraven van de bouwkuip
Voor het verkeer over de bypass kan, moeten er eerst damwanden aangebracht worden
De tijdelijke waterkering bij de coupure met Levvel-blocs
In de overslagbocht is een loswal aangelegd en wordt zand aangevoerd
Luwetedam die de toekomstige Vismigratierivier beschermt tegen golven uit het zuid-westen
De luwtedam bij de toekomstige Vismigratierivier
Werkeiland voor de aanleg van Windpark Fryslân. Later wordt dit een natuureiland bij de toekomstige Vismigratierivier
Werkeiland dat later een natuureiland wordt voor o.a. vogels
Links de luwtedam, rechts het werkeiland en bovenaan de Afsluitdijk
Geotubes bij de westflank
Geotubes gevuld met zand, dit zorgt voor een stevige constructie van de westflank in het IJsselmeerdeel
De boten die de verondieping voor de natuurvoorziening gaan realiseren
Bij de coupure voor de Vismigratierivier wordt een tijdelijke omleiding over de A7 gemaakt. Er is onderzoek gedaan naar ‘niet gesprongen explosieven’
Voor de bypass worden voorbereidende werkzaamheden uitgevoerd zoals het egaliseren van de grond
Om de doorgang in de Afsluitdijk te maken is er een tijdelijke waterkering aangelegd
Inzet van amfibikranen bij Kornwerderzand
Inzet van amfibimoeraskranen bij Kornwerderzand
aangebrachte stenen op de bodem van de coupure van de Vismigratierivier die zorgen voor luwte en schuilgelegenheid voor de vissen
Het hoogste punt in de bouw (december 2022)
Keersluis Den Oever
Luchtfoto van het sluiscomplex bij Den Oever
de bouwplaatsen bij Den Oever in (kerst)verlichting
mooie kerstig plaatje van de bouwplaatsen bij Den Oever
luchtfoto van de sluis bij den oever
3. De keersluis is gebouwd en de vaarweg is weer open voor de scheepvaart!
2. In de leeggepompte bouwkuip wordt wapening aangebracht voor de volgende betonstort.
1. De onderwaterbetonstort in de bouwkuip voor de aanleg van de #keersluis waarna de constructievloer gestort kan worden in leeggepompte bouwkuip..
Nu het vlechtwerk en de wapening van de Keersluis is aangebracht en de bekisting staat, wordt het beton in drie lagen gestort
De Schutsluis wordt gerenoveerd en is leeggepompt. Er wordt onderhoud aan het beton uitgevoerd.
Met kranen worden de droogzetvoorzieningen op zijn plaats gehesen, ze vervangen tijdelijk de deuren. Aansluitend is de schutsluis leeggepompt en kan onderhoud aan het beton uitgevoerd worden
Voor de Keersluis is een beschermpaal geplaatst
De bekisting wordt aangebracht voor de Keersluiswanden
De opbouw van stalen vlechttorens die straks gebruikt worden om de wapening aan te brengen
Bekisting keersluiswanden met behulp van kranen
Bekisting keersluiswanden
Na de betonstort wordt het beton met een zeil beschermd tegen uitdroging en koude temperaturen
Storten constructievloer
Terwijl de wapening onderin de bouwkuip wordt aangebracht, worden de stutten verwijderd
De vlechters bouwen de wapeningsconstructie op voor de constructievloer
De binnenkant van de huidige schutsluisdeuren
De prefab betonnen wandelementen van de technische ruimten zijn op hun plaats gemonteerd
Voor de opbouw van de constructievloer zijn lagen wapening aangebracht
Voordat de constructievloer op het onderwaterbeton wordt aangebracht, is een uitvulvloer gestort
Prefab wandelementen liggen klaar om op hun plaats gehesen te worden
Vloer wapening en wandelementen
Voorbereiding montage betonelementen
De leeggepompte bouwkuip
Na de onderwaterbetonstort is de bouwkuip met 16 bronnen leeggepompt
Het storten van de onderwaterbeton wordt begeleid door een duikteam
Voor de aanleg van de keersluis vond een onderwaterbetonstort plaats
Voor de huidige stalen puntdeuren komen straks de 2 puntdeuren van de keersluis. We kijken vanuit de sluis op de stalen puntdeuren.
De fundatiepalen worden volgestort met beton en vormen de basis van de technische ruimtes, waar de deuren van de nieuwe keersluis worden aangestuurd
De Stevinsluis is gestremd en de laatste damwanden van de bouwkuip worden aangebracht
Bij de oostelijke havenkom wordt via het KPN dijkje materieel aangevoerd naar het werkterrein
De damwanden zijn geplaatst en de contouren van de bouwkuipen aan beide kanten van de sluisdoorgang zijn duidelijk zichtbaar
De damwanden zijn geplaatst en de contouren van de bouwkuipen worden zo goed zichtbaar
Met groot materieel worden de zogenaamde legankers geleverd. Zij zorgen voor de stabiliteit van de bouwkuip als deze straks eenzijdig wordt belast
De bouwkuip wordt aangevuld. Vanuit hier wordt de nieuwe Keersluis opgebouwd
Openstelling fietspad 1 en 2 juli 2023
Foto’s: Jan Wessels
Luchtfoto's 2021-2022-2023
In de bouwkuipen wordt fundering voor de kraan in de vloer geïntegreerd – oktober 2023
De vluchthaven bij Breezanddijk is klaar – oktober 2023
Vergezicht van de Levvel-blocs op de Afsluitdijk
Luchtfoto doorgang Vismigratierivier en Kazemattenmuseum
De dam bij Den Oever
De dam bij Breezanddijk
Spuisluizen bij Den Oever
Kazemattenmuseum Kornwerderzand
Sluis bij Den Oever
Dec 22 – Er is een loopbrug geplaatst bij de doorgang van de Vismigratierivier voor bezoekers
Dec 2022 – de uitgegraven bouwkuipen van de nieuwe pompgemalen bij Den Oever zijn inmiddels leeggepompt en voorzien van een betonvloer.
Dec 2022 – De kazematten worden landschappelijk ingepast op de dijk.
Dec 2022 – de nieuwe loopbrug is geplaatst aan de andere kant van het Vlietermonument
juni 2022 – De oude loopbrug bij het Vlietermonument is verwijderd
juni 2022 – De uitstroom van gemaal Leemans wordt verlengd
mrt 2022 – De bouwkuip van de doorgang van de Vismigratierivier
mrt 2022 – De keersluis bij Kornwerderzand in aanbouw
mrt 2022 – Werkzaamheden aan de versterking van de dijk zowel aan de Waddenzeezijde als IJsselmeerzijde
mt 2022 – bouw van de spuimiddelen bij Den Oever
De VIsmigratierivier vanuit de lucht bekeken – december 2022
De haven en sluis van Den Oever
De Stevinsluizen
De Stevinsluizen
Dam ‘de Banaan’ bij Den Oever
De camping bij Breezanddijk
Blue Energy Centrale
Blue Energy Centrale plus het werkterrein
Het Vlietermonument
Het Vlietermonument
De Afsluitdijk en het Vlietermonument
De nieuwe bekleding op de Afsluitdijk
De nieuwe bekleding op de Afsluitdijk
Windpark Fryslân
Het Kazemattenmuseum
Stukje Vismigratierivier in het IJsselmeer
Stukje Vismigratierivier in het IJsselmeer
Nieuw eiland bij de locatie van de Vismigratierivier
De bruggen bij Kornwerderzand
Brug en sluis van Kornwerderzand
Het Afsluitdijk Wadden Center
De Lorentzsluizen
De bouwkuip voor de Keersluis Kornwerderzand
De bouwkuip voor de Vismigratierivier
De bouwkuip voor de Vismigratierivier
De bouwkuip voor de Keersluis Kornwerderzand
Kazemattenmuseum Kornwerderzand
Spuisluizen bij Den Oever
Harlingen – Fabriek Levvel-blocs
2022 – overzichtsfoto Levvel fabriek Harlingen
2022 – de fabriek in Harlingen
2021 – de opslag in Harlingen
Voorbereiden van transport over zee
Overzichtsfoto van de fabriek in Harlingen
2020 luchtfoto productie en opslag Levvel-blocs
Overzichtsfoto Harlingen (productie en opslag)
Levvel-blocs liggen klaar voor transport naar de Afsluitdijk
Aanleg insteekhaven
Mal voor productie Levvel-blocs
Opslagsilo’s met grondstoffen
Portaalkraan
©Foto Hoge Hoorden/ Jacob van Essen – Gedeputeerd Avine Fokkens van provincie Fryslân
©Foto Hoge Hoorden/ Jacob van Essen – Gedeputeerde Avine Fokkens van provincie Fryslân
Versterken Afsluitdijk
Meten als onderdeel van kwaliteitscontrole: foto: Daniel Wenzel
meetwerkzaamheden vanaf het water
Zeekool en witte bloemen op de Afsluitdijk
Op het werkterrein in Breezanddijk ligt het materieel dat nodig is om de dijk aan de Waddenzeekant te versterken
Aankomst nieuwe ponton Titaan en kraan voor het installeren van de Levvel-blocs aan de Waddenzeekant
Aankomst van de Titaan en kraan voor het plaatsen van de Levvel-blocs aan de Waddenzeekant
Aankomst nieuwe ponton Titaan
Dijkversterking Waddenzeezijde
Vergezicht van de Levvel-blocs op de Afsluitdijk
Het allerlaatste Levvel-bloc wordt op de Afsluitdijk geplaatst – september 2023
Plantsoorten bloeien weer op de vernieuwde Afsluitdijk – juli 2023
havendam de Banaan bij Den Oever
het plaatsen van Levvel Blocs
Quattroblocks
De dijkversteviging tussen Friese kust en Kornwerderzand
De dijk tussen de Friese kust en Kornwerderzand. Het nieuwe fietspad is daarop al zichtbaar
De dijk tussen de Friese kust en Kornwerderzand met daarop de quattroblocks en het nieuwe fietspad zichtbaar
De Quattroblocks
Plaatsen van de nieuwe bekleding
Plaatsen van de nieuwe bekleding @Jan Wessels
Keersluis Kornwerderzand
Opbouw keersluis Kornwerderzand – juli 2023
Opbouw keersluis Kornwerderzand
de roldeur zit op zijn plek
de roldeur van de keersluis zit op zijn plek
De roldeur zit op zijn plek
De enorme roldeur bij Kornwerderzand werd in maart 2023 ingehesen.
Inhijsen roldeur keersluis Kornwerderzand 8 maart 2023
schijven voor de bediening van de roldeur worden ingehesen door een mammoetkraan
Werkzaamheden aan de keersluis vanuit de lucht
Na de betonstort van de grote sluiswand van de keersluis is betonkoeling toegepast ter voorkoming van scheurvorming. Door koeling wordt de temperatuur in het beton minder hoog, waardoor minder krimp en minder scheuren.
In de bouwkuip voor de deurkaswand van de keersluis komt een stalen geraamte en wapening bovenop de funderingspalen en de vloer. deze zorgen voor stabiliteit van de railbalk waar straks de roldeur van de keersluis in komt
De betonstort van de vloer voor de keersluis.
De BSFI-palen worden aangebracht. Deze verankeren straks de deurkas
De historische tankversperring
Voor de aanleg van de Keersluis vond een onderwaterbetonstort plaats
De laatste damwanden worden aangebracht voor de Keersluis
De sluis bij Kornwerderzand
Op het opslagterrein bij Kornwerderzand is aan- en afvoer van materialen voor de Keersluis
Bij het bouwterrein wordt een 200 tons telekraan opgebouwd
Werkzaamheden A7
De A7 bij Kornwerderzand is voorzien van een nieuwe deklaag asfalt – november 2023
Het verkeer op de A7 is over de bypass geleid, zodat de bouwkuip voor de coupure gebouwd kan worden
Het weg wordt geasfalteerd en de belijning wordt aangebracht
In september is de noordelijke weghelft van de A7 weer in gebruik genomen
De noordelijke rijbaan van de A7 wordt klaargemaakt voor het verkeer
De noordelijke rijbaan van de A7 wordt klaargemaakt voor het verkeer
Via de A7 is het bruggedeelte van de zandtransportband naar zijn nieuwe plek gereden
Aanpassingen en verbetering van de A7
Verkeermaatregelen voor de werkzaamheden aan de A7 tussen het Monument en Breezanddijk
Verkeersmaatregelen voor de werkzaamheden ter verbetering van de A7 tussen het Monument en Breezanddijk
Werkterrein Breezanddijk
De vluchthaven bij Breezanddijk is klaar – oktober 2023
De vluchthaven in Breezanddijk wordt versterkt – augustus 2023
Bouwkeet van Levvel op werkterrein
Asfalteringswerkzaamheden
Asfalteringswerkzaamheden
Damwanden liggen klaar op ponton
Gronddepots van Levvel aan de zuidkant van Breezanddijk
Den Oever – Renovatie dammen
Renovatie bij dam 15
Renovatie bij dam 15
Versterking van ‘De Banaan’